dinsdag 10 november 2015

Kunstenaars.


Er zijn van die dagen die een traagheid hebben alsof ik zwem in een poel vol met stroperige stroop.
Duwend tegen de woorden die de lading niet dekken.
De tonen klinken vals en buiten het ritme
Dan ben ik content in de gedachtegang dat ik niet de enige ben die aan het zoeken is.
Vele artieste verwoorden dit alles in hun eigen taal.
Vertellen ons alles een  gedicht, schilderij of lied.
Wanneer ik dan met Meisje buiten ben klinkt er een lied in  mijn hoofd die verwoordt wat ik niet kan.
Die vind ik dan in de kelder van mijn muziekgeschiedenis.
Die is verdeeld in gevoelscategorieën
Ik laat me inspireren
Ik ga er wat mee doen
Gebruik maken van een oude remedie.
Ik ga een mandala tekenen
Snor mijn papier, plakband en kleurpotloden op.
Ga een cirkel trekken
Go with te flow, zoals mijn leraar zei
Ondertussen heb ik die song gevonden op You Tube
Het is een versie van Dusty Springfield.



Geen opmerkingen: