woensdag 14 oktober 2015

Zoon en moeder.


Lang geleden toen ik nog vrijgezel was had ik een vriend  die allerlei ambachten beoefende. Ik kende hem als knoflookboer. Hij dacht ik pacht een lapje grond, stop daar tenen knoflook in, kom later terug en dan heb ik  kg ’s knoflookbollen.  Helaas vergat hij dat er altijd onkruid op de loer ligt en bij aankomst kon hij de knoflook niet tussen al dat onkruid herkennen. Hij is ook fotograaf geweest en ook platenboer. Muziek was toen een groot deel van mijn leven en ik stond open voor allerlei nieuwe namen. Ik vertelde dat ik zocht naar rustig luister muziek. We gingen samen naar Concerto in Amsterdam dat bekend stond bij alle muziekliefhebbers als het walhalla van alle platenzaken. Het bestaat nog steeds, http://concerto.amsterdam/ , Hij schoof langs alle bakken en zonder naar de namen te kijken werden er platen van allerlei labels uit gerukt. Zo leerde ik muziek kennen van Nick Drake, Five leaves after.  Nog steeds een van mijn lievelingszangers. Vooral het nummer “Riverman” staat bovenaan. Dan denk ik aan het boek van Herman Hesse, Sidartha. Jeroen werd besmet door dit virus en laatst kwam hij met een cd van Molly Drake, zijn moeder. Hij had zijn woordenschat en creativiteit niet van een vreemde.


Nick Drake; “Riverman”.

Molly Drake; “How wild the wind blows”.

Veel plezier met het luisteren. 

Geen opmerkingen: