zondag 25 oktober 2015

De reis.

" Een van de "Engerds". 

Ik ben weer terug na een lange reis in mijn hoofd. Had een goede gids en die nam me mee naar plekken waar ik eens was geweest samen met vele lezers. De reis was lang, heel lang:
 Door moerassen, bergen, holen, spelonken, bossen en via rivieren.
Ontmoette allerlei wezen zoals mensen, dwergen, tovenaars, elfen, aardmannen, warfen en trollen.
Allerlei dieren zoals adelaars, raven en lijsters
Vooral een hele enge draak en zijn  goudzucht.
Er was een episch gevecht dat bekend stond als de oorlog met de 5 legers.
Ging samen met hem weer naar huis terug
Mijn held? Dat is Bilbo.
En mijn gids? Wie is Hij?
J.J.R. Tolkien natuurlijk en het boek heet:” De Hobbit”.
Het was een heerlijke spannende reis.
Nu ga ik verder met “In de Ban van de Ring”.  


Geen opmerkingen: