vrijdag 31 oktober 2014

Update Jesse 31 oktober 2014


Vanmiddag om 14.15u hadden we een langdurig consult bij onze dierenarts.
Temperatuur gemeten, geen koorts,
Lab werd geprikt en de uitslag kwam een kwartier later en was positief t.o.v. de keren  daarvoor.
Eigenlijk in tegenstelling tot hoe Jesse zich laat zien.
Jesse begroet ons blij, maar gaat snel daarna weer als een dood vogeltje liggen. Logisch gezien het feit dat ze al dik een week amper iets van eten heeft binnengelaten.
Ook haar gewicht was weer gezakt.
En nu ver genoeg.
We hebben zakjes gekocht met poeder die we met behulp van warm water tot vloeibaar eten maken. Die wij vervolgens met een grote 50ml spuit achter in haar keeltje spuiten.

Jesse knokt heftig tegen, maar krijgt nu tenminste wat binnen. We doen het heel rustig, en niet gelijk de vijf zakjes die ze gezien het gewicht van Jesse nodig heeft.
Gedurende de avond hebben we 1 zakje binnengekregen bij haar.

Het staat me tegen, maar langer zonder eten kan ze gewoonweg niet en dus hebben we geen keus. Wel hebben we aangegeven dit maximaal een week te willen doen en dan weer te evalueren.

Onze dierenarts had maar twee zakjes in huis en ik moest helemaal naar de dierendokter Rotterdam Noord in Hilligersberg op de Straatweg.

Ik ben daar 16 zakjes wezen halen en mijn scoot had bijna geen stroom meer toen ik bij Blijdorp was. Dat waren wat angstige laatste kilometers, waarbij ik lange tijd gedacht heb thuis niet te zullen halen.


Tot zover deze update. Volgende afspraak maandagmiddag.

Geen opmerkingen: