maandag 20 januari 2014

Oude liefde roest niet.


Tijdens de internetloze weken hernam ik mijn oudste tijdverdrijf weer op. Het lezen van boeken, kranten en tijdschriften. Zo nam ik de serie Duin weer ter hand, om het mooi te schrijven. Ik ben nu bezig met het boek God-Keizer op DUIN. Deze tekst komt hieruit en kan ik in het hier en nu plaatsen. De schrijver is Frank Herbert. Wie weet maak ik iemand wel nieuwsgierig.
‘Als er geen vijand is, moet er een bedacht worden. De legermacht die geen doelwit van buiten krijgt, keert zich altijd tegen zijn eigen volk.’

In 1989 tijdens de val van de muur in Berlijn was er een journalist bij die zich afvroeg wie onze volgende vijand zou worden aangezien de koude oorlog was afgelopen. De jihadisten stonden op zijn lijst van mogelijke toekomstige vijand. 

Geen opmerkingen: