dinsdag 21 januari 2014

Dinsdag: Marktdag


Het is en blijft wennen om alleen te markten. Metro pakken tot aan de Blaak. Tot voor kort gingen we samen en stonden bekend als het stel met de mooie Griekse staander. We kennen de vaste plekken van onze kooplui waar we altijd stil blijven staan. Daar koopt Roen zijn zoete kaas en dáár de kaas uit het Noorden. Ginds zijn de bananen, een stille verslaving van mijn lief, en hier kopen we de groente. Nu, loop ik alleen en wordt er regelmatig gevraagd waarom en bij mijn uitleg ontvang ik een vriendelijk begrijpende blik en glimlach. Even stoppen bij Jaap mijn kledingstilist. Ik krijg daar altijd een bakkie aangeboden. Ook bij hem is het dodelijk stil. Dus, met de inkoop van de dag mezelf getrakteerd op een heerlijk grote bak cappuccino bij Bagels & Beans. Ze hebben daar mooie tegels op de vloer die ik bij ons ook zie zitten. Geïnformeerd waar ze die hebben gekocht. Uit Frankrijk, dat weet ik al. Ze had het adres vergeten dus gaf ik haar mijn email adres. Komt wel goed. Stapte in de metro richting thuis en bedacht me ‘Shit! Brood vergeten! 

Geen opmerkingen: