maandag 29 juli 2013

Stripliefhebber.


Ik ben en blijf een stripliefhebber. Ik ben er al aan verslaafd sinds ik de reeks van een prins verzamelde “Valiant” geloof ik. Dit werd in de zestiger jaren uitgebracht. Ook toen vergat ik de namen. Door de tijd heen kocht ik veel strips van de markt. 2de Hands is toch goedkoper. Later in de U.S.A. kwam ik de comics tegen en vooral “Mad” is te gek. Lekker absurdistisch.  Later ontmoette ik mijn lief en hij werd ook met deze virus besmet. Alleen verzamelde hij systematischer en er ontstonden reeksen. We hebben er nu een hele kast vol met strips. Ook werden er boeken van een van mijn lievelingsschrijver en tekenaar aangeschaft. Hij schrijft voor een groot deel een autografisch waarin hij al zijn issues met een vergrootglas beschrijft. Hij maakt zichzelf niet mooier of slimmer dan anderen. Hij is een stakker net als de meeste mensen die struikelend en bijna vallend door het leven gaat. Zijn naam is R. Crumb en ik vond toch wat over hem op You Tube. Hij maakte ook muziek dat mijn minder bekoort. Maar, je kunt niet alles hebben. http://youtu.be/e4zaAiY5sTk Kijk en ik hoop met genot.

   

Geen opmerkingen: