dinsdag 19 april 2016

Lievelingsschilder


Begin jaren 70 van de vorige eeuw leerde ik mijn 1ste man kennen. Aan de muur van zijn kamer hing een reproductie van de schilder Victor Vasarely waar ik stil van werd. Het was toen het psychedelische tijdperk met werkstukken als je daar te lang naar keek je bijna op de grond viel vanwege de duizeligheid die dit veroorzaakte. Waar we toen mee bezig waren was om de nieuwe werkelijkheid te ontdekken met lsd, hasj en jasmijnthee. Timothy Leary was een voorganger, Herman Hesse onze literaire meester. Het Boeddhisme werd onderzocht en velen gingen naar India om zichzelf te vinden. Kortom, we waren allemaal ontdekkingsreizigers en zwammologen die zichtzelf veels té serieus namen. 

Zwammen kan ik nog steeds als de beste, lees Herman Hesse nog zo nu en dan en het werk van Vasarely vind ik prachtig. 

Geen opmerkingen: