zaterdag 4 juli 2015

WIA Uitkering aangevraagd


Ik heb zojuist mijn WIA uitkering aangevraagd bij het UWV.
Hoe dat zo?
Per 25 september 2013 ben ik ziek geworden, en dat geld dus als mijn eerste ziektedag. 25 september 2015 is dus de dag dat de 2 jaren van de ziektewet waarbij ik in het eerste ziektejaar 100% salarisdoorbetaling ontving, en in het 2e ziektejaar 70% ontvang dus definitief voorbij.
Nu had ik een brief van het UWV moeten krijgen, maar die heb ik niet gehad omdat GGZ Delfland is vergeten bij het UWV te melden dat ik bijna twee jaar ziek ben. Ik kreeg dus afgelopen donderdag een telefoontje van P&O dat ik me voor 7 juli moet aanmelden voor een uitkering of dat ik anders te laat ben.
Ik heb het dus maar gedaan, al zit ik met mijn hoofd helemaal ergens anders.

Ik ben ongeduldig. Ik ben verhit. Ik verga van de pijn. Ik kan niet zitten. Ik ben moe. Ik ben bang. Ik kan niet of nauwelijks afgaan. Zelfs lucht kwijtraken doet ontzettend zeer. Het kost me moeite om vrolijk te blijven. Ik wil duidelijkheid, en het wachten tot as. maandag duurt me te lang. Er is duidelijkheid over wat voor soort kanker ik heb, en ik ben ook besproken op het regionaal artsenoverleg afgelopen donderdag, alleen ik was er niet bij, en krijg het pas as. maandag 14.25u te horen.

Dan schrijf ik daarna weer wat het vonnis is. Ik hoop dat de behandeling snel kan beginnen.

Groetjes

Jeroen 

Geen opmerkingen: