vrijdag 7 februari 2014

Regencollage

Lekker traditioneel


Samengestelde blog vanuit You Tube, Google enz. Ik kon de woorden niet vinden, daarom heb ik deze zoektocht gehouden op de WWW.

Author: Marco Kunst
Categorie: associatie, creatieve processen, metaforen, Poëzie, schrijven, vrije associatie

Het regent!

Grote, dikke, vette druppels
lopen langzaam langs het raam.
Biggelend en wriggelend,
mijn neus er bijna tegenaan.
Ze ploppen, plonzen in de vaart.
De vissen vieren feest.
Zoveel verse nattigheid is er
lang niet meer geweest.

Pijpenstelen, paraplu’s,
engelenpies en wolkverdriet.
Het komt met bakken naar beneden,
het plenst, het regent dat het giet.
Hoera! Daar word ik vrolijk van!
Ik trek mijn rubberlaarzen aan,

mijn regenjas met capuchon,
en dan mag ik naar buiten gaan!

Want ik ga…
Rennen in de regen, rennen in de regen,
rennen, springen, juichen,
rennen, rennen in de regen!
Tot ik druipend, helemaal kledder,
natter dan een volle spons
uitglijd in de vette modder,




Geen opmerkingen: