woensdag 15 augustus 2018

Grote schoonmaak.




Ik haal de bezem door mijn leven.
Alles wat me niet bevalt?
Eruit!
Spullen die ik 2 jaar niet vast heb gehouden.
Gaan naar winkels die dit alles in dank afnemen.
Goedkope boekenzaak, kringloopwinkel en 2de hands kledingzaak.
Door een wat langlopende depressie kijk ik nu extra kritisch overal in ons huis.
Vuil? Niet nodig? Foetsie!
Sopje hier, troep naar het vuilnis, kliekjes die nog goed zijn?
Kliekjesdag houden.
De rest eruit.
Vrienden die alleen maar over zichzelf praten en mijn commentaar bekritiseren of alleen maar reageren in negatieve zin of die alles weten zonder iets te vragen;
Der uit!
Zo langzamerhand kan ik nu weer beter en dieper in en uit ademen.
Loop ik weer rechterop.
En weet je wat?
Dit bevalt me prima!
En wat zegt Jeroen?
Die geeft me een aai over mijn bol of een schop onder mijn kont
en denkt:
Hoera, daar hebben we Elsje weer.


Geen opmerkingen: