woensdag 27 mei 2015

Ditjes en Datjes


Je hebt van die dagen. Roen is bij allerlei instanties op bezoek om te bekijken of ze iets voor hem te betekenen kunnen hebben. Op het werk noemen ze dit het 2de spoor. Zijn baas moet aan de UWV verzekering kunnen bewijzen dat ze alles hebben geprobeerd om hem aan het werk te houden binnen het bedrijf. Onzekerheid dus. Dit wordt vervolgd.
En ik? Als voorzitter van onze VvE gebeurt er van alles in en rondom ons appartementen complex. Er komt een automatische deuropener. KPN gaat het een en ander doen aan de antennes boven ons dak. Ze betalen huur om deze op het dak te plaatsen en te gebruiken. Ook werd er tijdens de inspectie van de brandkranen geconstateerd dat 2 van de 16 kranen het doen. Deze controle zou eigenlijk elk jaar moeten gebeuren. Niet dus. Er werd ook gezien dat een aantal van de bewoners de brandtrap en sluisdeuren vol hebben gebouwd met kasten en nog meer. Zodanig dat een normaal mens er niet langs kan komen laat staan een brandweerman in vol tenue. Ik sprak hen daarop aan. Werd dus niet serieus genomen en eentje durfde zelfs te beweren dat onze flat NOOIT in brand kan vliegen en dat de verzekeringen wel héél erg overdrijven. Ik ga nu een afspraak maken met de vrijwillige brandweer of die een inspectie ronde wil doen en ik probeer of die bewoners mee gaan lopen. Anders ga ik zoeken of ik er iets anders mee kan doen zodat ik wat meer dwang kan uitoefenen. Zucht.
Ook de dakrand begint behoorlijke slijtage te vertonen en we hebben dus nu een offerte aangevraagd om dit te repareren. Dit is dus een bedrag dat bijna gelijk staat 2/3 aan het verven van het complex. Ik mag hier niet in mijn eentje over beslissen dus waarschijnlijk ga ik een extra vergadering hierover aanvragen. Dubbel zucht.
Vanmiddag ga ik aan de Nieuwsbrief beginnen om dit aan de bewoners mee te delen. Drie dubbel zucht.

Morgen begin ik ermee.

Geen opmerkingen: