dinsdag 22 april 2014

Verwarring

Later als ik groot ben dan...

Gisteren ontsprong een nieuw hoofdstuk voor in dit blog in mijn gedachte. “Vergeten Strips” want ik ben een stripliefhebber pur sang. Dat is al heel vroeg ontstaan tijdens dat ik in de US of A woonde. MAD was het daar en later weer in Nederland: Prins Valliant. Dus ging ik bij You Tube te rade en ik kwam een stukje tegen over een stripfestival. De verslaggever had het ineens dat hier “ranzige vijftigers met lange jassen en grijze haren rondzwierven en blij naar   Donald Ducks zochten. Dit overkomt me vaker dat ik een liefhebber ben van iets waar vrouwen niet naar talen. Zo hou ik ook van een stevig drankje zoals whisky of cognac en JAZZ, heel veel JAZZ. Geen gezongen versie maar instrumentaal. Leerde ik later dat vrouwen worden geacht te wachten totdat de man harer dromen een uitnodiging in haar richting stuurde. Ik ben en was iemand van wil ik iets of iemand dan ga ik er op af. Zag ik een leuke jongen of man dan ging ik er op af met de uitnodiging of die zin had een biertje met me te drinken. Dit was eind 60 begin 70ger jaren en zo kwam ik aan man 1. De volgende was een lekkertje en verleidingsscène nr. 44 kwam goed te pas. Dus: soms zit ik op mijn troon met een lekker glas naast me. Marcus Miller beroert met zijn vingers de basgitaar en ik lees een stripverhaal. http://youtu.be/G7Q8Ual3coM Dan kijk ik naar de tafel en zie daar een lekker jong ding dat achter zijn laptop zijn ding doet. Dus vraag ik me af: Ben ik wel een vrouw die denkt als een man of een man die eruit ziet als een vrouw. Ik kijk dan in mijn bloesje en denk dan: Yep, het laatste anders zie ik er raar uit. Schiet me ineens te binnen.  Sjet, ik rook geen pijp. Jammer, dat zou het plaatje compleet maken. 

Geen opmerkingen: